Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki Zespół Szkół Niepublicznych

Oświęcim - Wadowice- Kraków- Częstochowa.

Utworzono dnia 17.05.2019

15 kwietnia 2019 roku odbyła się wycieczka szkolna trasą Oświęcim - Wadowice- Kraków- Częstochowa, w której brali udział uczniowie klas maturalnych Zespołu Szkół Niepublicznych w Gąsawie pod opieką p. Danuty Pietruszewskiej i p. Remigiusza Kledzika. Pierwszym punktem trasy był Oświęcim , gdzie znajduje się nazistowski obóz zagłady z czasów II wojny światowej, czyli Auschwitz – Birkenau. Na miejscu czekała na nas p. przewodnik, która oprowadziła nas po obozie. Zwiedzanie baraków, gdzie spali więźniowie czy komór gazowych, w których mordowano ich z zimną krwią, było czymś przerażającym i każdy zachowywał należytą powagę. Podczas oglądania wystaw upamiętniających więźniów obozu, wszystkich zaszokowała ogromna ilość włosów ścinanych mordowanym oraz niewyobrażalna, bo aż 47 tysięczna wystawa butów. Zwiedziliśmy 2 obozy: Auschwitz w Oświęcimiu oraz 30 razy większy Birkenau, oddalony o 2 km od pierwszego. Podczas zwiedzania, wszystkich ogarnął głęboki smutek oraz niejednej osobie zakręciła się łza w oku. Zwiedzanie obozu w Oświęcimiu dostarczyło wszystkim pewnych refleksji na temat ludzkiego cierpienia i życia.
Kolejnym przystankiem podróży były Wadowice. Zobaczyliśmy dom Karola Wojtyły oraz kościół, w którym został ochrzczony. Zjedliśmy kremówki i udaliśmy się do Krakowa. Po dotarciu do dawnej stolicy Polski, zwiedzanie rozpoczęło się od dobrze znanego wszystkim Wawelu. Zobaczyliśmy tam wiele wspaniałych obiektów. Do najciekawszych należy zaliczyć : Dzwon Zygmunta, Katedrę na Wawelu, groby znanych Polaków (Józefa Piłsudzkiego, Adama Mickiewicza i Juliusza Słowackiego). Następnie udaliśmy się pod najsłynniejsze okno w Polsce, które jest częścią budynku mieszczącego się przy ulicy Franciszkańskiej 3, gdzie niejednokrotnie przemawiał sam papież Jan Paweł II oraz jego następca Benedykt XVI. W Krakowie ostatnim punktem wycieczki było zwiedzanie kościoła Mariackiego ze słynnym ołtarzem Wita Stwosza. Zaraz potem mieliśmy okazję wysłuchać Hejnału Mariackiego, który jest odgrywany co godzinę. Ostatnim etapem naszej wycieczki było sanktuarium w Częstochowie, położone na wzgórzu Jasna Góra, gdzie zobaczyliśmy obraz Matki Bożej Częstochowskiej. Wybraliśmy się na Jasną Górę prosić o duchowe wsparcie podczas zdawanej matury, która zbliża się wielkimi krokami. Jak również o pomoc w zmaganiach dnia codziennego oraz prosząc o zdrowie dla nas i najbliższych. Wycieczka zapewne na długo pozostanie w pamięci każdego z nas.

Oświęcim - Wadowice- Kraków- Częstochowa.